Lær om fordelene med kosttilskuddet HMB

Dr. Steven Nissen, en fremtredende amerikansk kardiolog og forsker, har avslørt egenskapene til disse molekylene, publisert i forskjellige studier i løpet av det siste tiåret av 1900-tallet. Denne spesialisten er også eieren av patenten på det originale kosttilskuddet HMB.
 

HBM er et ekstremt kraftig kosttilskudd, men er fortsatt ukjent for en stor del av befolkningen. Selv om det er veldig populært blant grupper av kroppsbyggere på høyt nivå, er det mange idrettsutøvere som ikke kjenner til dette kosttilskuddet. Fordelene med kosttilskuddet HMB er ekstremt utbredt, og ikke bare for de som liker fysisk aktivitet.

Beta-hydroksy-beta-metylbutyrat, et begrep som samsvarer med forkortelsen HMB, oppnås under forbrenningen av leucin. Dette er en av de åtte essensielle aminosyrene som vi får i oss gjennom matvarer fra vegetabilske og animalske kilder.

Denne typen aktive ingredienser griper inn i dannelsen av nytt muskelvev sammen med L-Isoleucine og veksthormonet. Det letter også utvinningen og reparasjonen av eksisterende muskelvev.

Aminosyrer er stoffer som menneskekroppen utvinner fra proteiner. Magen er ansvarlig for å utføre denne oppgaven gjennom leverfunksjoner og effekten av magesafter. Deretter har tarmen ansvaret for å få kroppen til å assimilere dem.

Kosttilskuddet HMB er kraftfullt

Leucin, som stammer fra HMB etter metaboliseringen, finnes naturlig i flere matvarer som bør være hyppige gjester i et balansert kosthold.

Vi kan blant annet finne leucin i egg, storfekjøtt og fisk. De er også til stede i meieri- og soyaprodukter. Videre kan vi få tak i det ved å kombinere vegetabilske proteiner, for eksempel ris med belgfrukter eller ved å innta nøtter.

 

Fordelene med kosttilskuddet HMB

De positive verdiene i disse produktene er ikke bare fordelaktige for mennesker som elsker fysisk aktivitet eller idrettsutøvere med høy ytelse. De som vanligvis ikke driver med idrett kan også dra nytte av inntaket.

Det er ingen kjente kontraindikasjoner eller bivirkninger av HMB. Dette punktet er svært viktig for folk flest når de bestemmer seg for å inkludere denne typen kosttilskudd i kostholdet sitt. Komponentene er vannløselige og overflødige komponenter kan elimineres gjennom urin.

Der uansett lurt å ikke overskride dosene som anbefales av spesialister eller det som står angitt på etiketten. Det er også viktig å huske på at du ikke bør innta denne typen kosttilskudd på ubestemt tid. Du må alltid etablere hvileperioder.

En økning i proteinsyntese og reduksjon av muskelskader

En av de viktigste fordelene med HMB er at det forhindrer nedbrytningen av proteiner. For at en økning i muskelstørrelse skal være tydelig, er det nødvendig at inntaket av proteiner er under syntesehastigheten.

En annen direkte konsekvens av denne prosessen er at skaden som vevene lider under trening reduseres. Dette innebærer også en kortere restitusjonstid.

 

Kosttilskuddet HMB forbedrer din aerobe kapasitet

Du opplever ikke bare en økning i styrke og muskelmasse. HMB favoriserer funksjonen til hele det kardiovaskulære systemet. Dette fører til en økning i det maksimale oksygenvolumet (VO2-maks).

Av den grunn blir disse tilskuddene i økende grad brukt av voksne som trenger å øke motstandsnivået sitt, for eksempel løpere, svømmere eller syklister. Dette gjelder også idrettsutøvere som kombinerer disse tre fagområdene under et triatlon.

Kosttilskuddet HMB letter tapet av kroppsfett

I tillegg til å fremme dannelsen av ikke-fettvev, letter det også tapet av kroppsfett. En annen fordel med HMB som et kosttilskudd er en reduksjon av dårlig kolesterolnivå i blodet. Spesialister anbefaler det derfor vanligvis i vekttap-dietter.

Kvinne på vekten.

Reduserer kortisolnivået

Kortisol, kjent som stresshormonet, har en direkte påvirkning på energimetabolismen, noe som forårsaker en økning i nedbrytningen av proteiner. Kortisolnivåene øker betraktelig under fysiske anstrengelser med høy intensitet.

Blant fordelene med HMB har det blitt bevist at det hemmer dette hormonets metabolske funksjon. Dette resulterer i en økning av motstand. På samme måte er det en prosess som reduserer skader på kroppsvevet.