Mentale triks for god ytelse og positiv tankegang

29 desember, 2019
Ved hjelp av noen få mentale triks er det mulig å lære og takle negative tanker. Nøkkelen er å være konstant og sette disse triksene ut i praksis.
 

Når du prøver å oppnå et mål, er det viktig å lære hvordan du takler negativitet og fiasko. Ellers kan du miste motivasjonen, sabotere deg selv samt ende opp med å gi opp målet ditt. Av den grunn er det praktisk å lære seg å utføre noen få nyttige mentale triks.

Negative tanker er veldig vanlige. Men det oppstår et problem når de blir så kraftige at de påvirker ytelsen din og hindrer deg i å se den positive siden av ting. Mentale triks er ment for å hjelpe deg å finne en bedre måte å takle dine negative tanker på.

For å opprettholde god fysisk ytelse er det ikke bare nødvendig å ha god fysisk helse, men også god mental helse. Når du har oppnådd god fysisk og mental helse, kan du prestere bedre samt glede deg over prosessen.

Hvordan bruke negativitet for å komme videre

Når du føler at negative tanker påvirker rutinen din, kan du ta en pause og analysere hva som virkelig plager deg. Husk at det å skjule negative tanker bare vil fungere som en røykskjerm; før eller senere vil den forsvinne og problemet vil dukke opp igjen.

Når du har identifisert det sanne problemet, er det nødvendig å handle for å legge bekymringene bak deg og fortsette fremover. Hvis det viser seg at du er i en situasjon som du av en eller annen grunn ikke kan endre, ta deg tid til å godta at visse ting er utenfor din rekkevidde. Ikke føl deg dårlig for ting du ikke kan forandre.

Før du lærer noen mentale triks for å bekjempe negativitet er det viktig at du vet at du har full kontroll over tankene dine. Dette betyr at du må erkjenne at du har styrken og muligheten til å takle negative tanker. Du kan bruke disse negative tankene som drivstoff for å holde deg i gang.

 

I dag er taijitu et veldig kjent symbol. Den berømte halvt sorte og halvt hvite sirkelen som representerer to fisker. Hver halvdel har et navn; den hvite delen er ‘yin’ og den sorte delen er ‘yang’. På hver side er det en prikk i motsatt farge. Dette representerer tilstedeværelsen av godt i ondt og omvendt.

Mentale triks for bedre ytelse.

Hva har dette symbolet med mentale triks å gjøre? Vel, det kommer som en liten påminnelse om at negativitet alltid vil være til stede, og at du ikke bør undertrykke den. Prøv å opprettholde en balanse og unngå at negativiteten overtar fullstendig.

Viktigheten av profesjonell hjelp

Selv om mentale triks er til stor hjelp og kan holde deg på rett kjøl, bør du oppsøke profesjonell hjelp når de ikke er nok. Hvis du føler at negativiteten er ute av kontroll er det det beste alternativet å stole på hjelp fra en psykolog. Du vil få en korrekt diagnose, personlig behandling og du vil unngå at situasjonen blir verre.

Mentale triks for fysisk ytelse

Det finnes noen mentale triks som du kan stole på for å håndtere negative tanker. Husk at det er viktig å bruke disse triksene regelmessig for å se resultater. Tanken er å inkludere dem i dine daglige vaner, så det blir mer naturlig å bruke dem.

 

Vi anbefaler deg å bruke ett triks av gangen. Når du har mestret det, kan du gå videre til neste triks, og så videre til de har blitt en naturlig del av rutinen din.

Katarsis

Løpe med musikk.

Folk lar ofte de negative tankene samle seg opp uten å lufte dem skikkelig. Så når de har nådd toppen, begynner man å føle seg deprimert. Dette vil ha stor påvirkning på rutinen vår. Derfor er det viktig å gi slipp på problemene dine litt etter litt.

Psykisk utmattelse kan føre til at andre psykosomatiske lidelser dukker opp, kronisk stress for eksempel. Så finn derfor den beste måten å glede deg over katarsis på, og la negativiteten slippe ut. Snakk med noen om de følelsene som hindrer deg i å gå videre. Ikke gå glipp av muligheten til å takle dette problemet.

Noen nyttige måter å slippe ut emosjonelle spenninger på, er dans, sang, lesing, tegning, maling, osv.

Mentale triks: tenk på hva som virkelig gjør deg lykkelig

Glad jogger.

Negative tanker kan få deg til å glemme de viktige aspektene i livet ditt, de tingene som gjør deg lykkelig for eksempel. Finn ro i de enkle, men kraftfulle tankene som får deg til å smile.

 

Tenk på alt du har oppnådd, hvor langt du har kommet. Tenk på alle målene du har nådd og menneskene rundt deg som gjør deg lykkelig. Ikke glem verdien din, hvor fantastisk du er og at du med helsen din vil overvinne motgang.

Mentale triks: se tilbake

Mentale triks.

Når du føler at en negativ tanke bremser deg, se bakover. Se tilbake på alle de gangene du sa til deg selv at du ikke kunne gjøre det, og husk deretter tilfredsheten du følte da du gjorde det.

Husker du de vanskelige periodene da du ikke kunne se lyset i enden av tunnelen? Husk at du ikke fikk panikk, men at du kjempet deg gjennom det og kom deg ut. Ingen negativ tanke er sterkere enn du er.

Negative tanker er synonymt med termitter. Hvis du ikke tar deg av dem, vil de ende opp med å ødelegge huset ditt. Så ikke nøl med å øve på de mange mentale triksene du trenger for å holde deg balansert.

Mentale triks: Husk å puste

En måte å forstørre den positive effekten av mentale triks på, er å øve på dype pusteteknikker. Alt du trenger for å gjøre dette er dedikasjon, fokus og tålmodighet. Du vil ikke bli en ekspert umiddelbart, så du må være konstant og tenke på de mange fordelene du vil oppleve etterhvert.

 

«Ikke gråt fordi det er forbi, smil fordi det skjedde.» -Dr. Seuss-