Med disse øvelsene forbrenner man flest kalorier

22 januar, 2019
Det finnes noen øvelser som tjener som våre allierte når det kommer til vårt mål med å forbrenne flest mulig kalorier. Når det er sagt, vil en kontroll over vårt kosthold også spille en rolle når det kommer til å oppnå gode resultater.

Et ønske om å være sunn burde være hovedmotivasjonen uansett hvilken idrett man praktiserer. Når det er sagt vil det å se veltrent ut være et annet insentiv når vi starter å se resultater. Hvis vi sørger for å ha en sunn diett sammen med våre treningsvaner vil vi se hvordan vår kropp endres fra dag til dag. Men, med hvilke øvelser forbrenner man flest kalorier?

Mange personer bestemmer seg for å jogge da dette er en av de raskeste måtene å forbrenne kalorier. Imidlertid er ikke alle så glade i denne treningsformen. Kan man forbrenne kalorier på andre måter? Så klart man kan, og vi vil fortelle deg hvordan!

Med disse øvelsene forbrenner man flest kalorier

Hvis jogging ikke er for deg, ingen grunn til bekymring. Du kan likevel ha en høy forbrenning mens du trener. Her er noen av treningsformene du har å velge i mellom:

Sykling

Selv om det er gunstig å gjennomføre sykling inne i et treningsstudio, forbrenner man flest kalorier hvis man velger å sykle utendørs. Man tror at man med en time sykling utendørs forbrenner man så mye som 680 kalorier. Hvis man sykler i ulendt terreng eller hvis man sykler i bratte bakker vil man kunne forbrenne enda flere kalorier.

Svømming

Med svømming forbrenner man mange kalorier.

Med denne idrettens fristil forbrenner man i gjennomsnitt 700 kalorier iløpet av en økt med en times varighet. Vi er klar over at svømming er en av de mest komplette treningsformene ettersom at man trener hele kroppen. Hvis du i tillegg velger øvelser hvor du trenger å kombinere styrke og svømming, som butterfly, åpner du opp for muligheten til å forbrenne enda flere kalorier.

Klatring

Dette er en annen form for trening som er utmerket for å kunne gjennomføre utendørs. Husk at det ikke er nødvendig å oppsøke et treningsstudio for å kunne forbrenne kalorier. Eventuelt kan du kombinere dette med ulike aktiviteter utendørs. Klatring er en utrolig form for trening. For å gjennomføre dette trenger man korte tidsintervaller med høyest mulig intensitet og intervaller med pauser.

Dette er en svært effektiv måte å forbrenne kalorier da hele kroppen blir presset til å yte maksimalt.

Boksing

I løpet av en 30 minutters økt forbrenner man opptil 325 kalorier. Dette ansees som en kardio trening. Selv om du ikke rører deg ekstremt mye, vil du være i stand til å produsere en enorm kardiorespiratorisk kapasitet.

Elipsemaskin

En dame trener med elipsemaskin.

Dette har vært et populært treningsapparat helt siden det ble oppfunnet. Dette treningsapparatet er ideelt for å forbrenne kalorier og for å tone kroppen. En økt på 30 minutter med en rytme på 6 kilometer i timen vil kunne forbrenne rundt 250 kalorier.

Hvis du ønsker en enda mer effektiv treningsøkt på elipsemaskinen, kan du veksle mellom hvilken intensitet og fart du bruker. Slik vil du kunne bygge muskler raskere og forbrenne flere kalorier. Fokuser på armer og ben i ett minutt så raskt som du klarer, for deretter å gå tilbake til en normal intensitet. Gjennomfør dette flere ganger og du vil se hvor raskt pulsen din stiger.

Langrenn

I motsetning til alpint hvor man kun utfører øvelser i nedoverbakker, vil man ved å gjennomføre en økt med langrennsski bevege seg over store flate terrenger eller i områder med noen bakker. Man vil kunne forbrenne opptil 500 kalorier i løpet av 40 minutter.

Det er av denne grunn at man i noen områder ved kysten og andre steder hvor man enkelt kan utføre fysisk aktivitet, vil kunne se personer med gåstaver og vandrestaver.

Innendørs sykling

Med spinning forbrenner man kalorier effektivt.

Selv om teknikken vil kunne variere noe, er denne treningsformen så og si det samme som det vi kjenner som spinning. Det sies at det er uten tvil en av de beste treningsformene når det kommer til å forbrenne mest mulig kalorier. Dette fordi man i løpet av en intensiv treningsøkt på 50 minutter vil kunne forbrenne mellom 700 og 900.

Jo høyere motstand man har på sykkelen og terrenget, jo flere kalorier vil man forbrenne. Delta på en treningsøkt med spinning og du vil forbrenne kalorier som en gal. I tillegg til å forbrenne kalorier så er dette en ideell øvelse for å tone dine ben og gi disse en vakker form.

Som du nå har sett, er det ikke nødvendig å jogge hele tiden for å kunne forbrenne kalorier. Det finnes mange tilgjengelige muligheter uansett om du liker å trene på treningsstudio eller utendørs. Du kan variere mellom ulike treningsformer. På denne måten vil det ikke kjennes ensformig og kjedelig.  Sett i gang og forbrenn kalorier!