Yoga posisjoner: Fire gode posisjoner, som er lite brukt

8 april, 2019
Dette er noen yoga posisjoner, som er lite brukt. Selv om de ikke er så populære, er de gode og gir noen fantastiske fordeler. Prøv å legge dem inn i rutinen din i dag.

Yoga er en gammel treningsform som gir en rekke helsefordeler. Men, allikevel kan klasser som innebærer å gjøre de samme øvelsene gjentatte ganger bli litt monotone. I denne artikkelen skal vi fortelle deg om noen yoga øvelser som blir lite brukt. Du kan legge dem inn i rutinen din i dag.

Hvilke yoga øvelser som blir lite brukt, er best?

Du kjenner kanskje til noen av de mest vanlige yoga posisjonene, som hund som ser ned eller kobra? Men det finnes så mange flere, hver av dem med sine fordeler. La oss ta en titt på noen av de yoga øvelsene som er lite brukt, så du kan legge dem inn i rutinen din, spesielt hvis du gjør yoga hjemme.

1. Halvmånen

Navnet på sanskrit er Ardha chandrasana, og selv om det ikke er den enkleste posisjonen, gir den en variasjon av gode fordeler. Den styrker anklene, lårene, ryggraden og magen. Den bedrer også koordinasjonen og balansen, mens den også demper stress og fremmer en sunn fordøyelse.

En dame som trener yoga.

For å gjøre denne posisjonen, stå rett opp, og flytt den høyre foten ett skritt mot høyre. Løft armene til skulderhøyde. Len kroppen gradvis mot venstre. Løft høyre bein opp fra gulvet og før venstre hånd nærmere gulvet.

Tanken er at venstre fot og høyre hånd er dine to støtte punkter, Høyre bein skal være på linje med kroppen, armen loddrett i forhold til gulvet, mens du ser opp mot taket.

2. Krigerstilling, lite brukt men styrker ryggen

Dette er en annen lite brukt yoga stilling, som gir store fordeler. Enhver asana med vridning er bra for å styrke ryggsøylen, mens den gir en dypere og mer bevisst pust.

En lite brukt stilling: krigerstillingen.

Originalt kalt parivrtta parsvakonasana, du begynner denne posisjonen med knærne i gulvet. Deretter, løfter du høyre bein og fører det frem, for å sette fotsålen i gulvet, tærne på venstre fot vil også gi støtte.

Før hendene sammen foran brystet med albuene pekende utover. Nå kommer vridningen: vri kroppen mot høyre og len høyre albue på din venstre side. Hodet støttes av hendene og venstre albue løftes over hodet.

3. Båtstillingen

Kalt navasana på sanskrit, denne stillingen er faktisk et element i mange klasser, men den er ikke alltid en del av folks vanlige yoga øvelser. Den har mange fordeler. Den styrker magemuskulaturen, hoftene og ryggen, toner armene og bedrer koordinasjonen, oppmerksomheten og konsentrasjonen. Den fremmer også den rette funksjonen for dine indre organer.

En lite brukt stilling.

Det finnes mange varianter av denne, men den mest vanlige, er som følgende: sitt på matten med ryggen rett og beina strekt ut foran deg. Bøy knærne forsiktig og støtt fotsålene med hendene.

Fra knærne til hælene, skal beina og armene være parallelt med gulvet. Armene strekker du foran kroppen. Hode og kroppen og lårene holdes i en diagonal stilling.

4. Stolstillingen, lite brukt men veldig effektiv

Utkatasana er en annen yoga posisjon du bør legge til rutinen din. Den hjelper deg å forbrenne fett og kalorier mye raskere en noen annen form fysisk aktivitet, mens den toner beina og gluteus. Den styrker også ryggen, bedrer balansen og korrigerer plattfot.

For å utføre stolstilingen, må du stå med beina samlet. Løft armene og strekk dem over hodet mens fingrene peker oppover. Bøy knærne forsiktig, skyt gluteus frem og trekk skuldrene bakover. Hodet bør peke oppover, sånn at du ser mot taket.

Disse 4 yoga posisjonene er veldig nyttige, selv om de ikke er blant de mest vanlige. Ikke nøl med å legge dem i rutinen din.