Kondisjon- og utholdenhetstrening for å få six-pack

22 april, 2019
Dersom du vil kunne vise frem en six-pack, kan du oppnå dette med en kombinasjon av kondisjon- og utholdenhetstrening. Merk deg disse øvelsene, og inkluder dem i din treningsøkt!

Dersom du fullfører en økt med mageøvelser, og du ikke får resultater, er det godt mulig at du ikke gjør dem riktig. Derfor vil vi i denne artikkelen fortelle om en kondisjon- og utholdenhetstrening som vil gi deg six-packen du vil ha!

Du trenger absolutt å fullføre en treningsøkt som lar deg øke dine atletiske evner og forbrenner magefettet, for å kunne vise frem flotte magemuskler. For å oppnå denne kombinasjonen med kondisjon- og utholdenhetstrening og få den six-packen du vil ha, er det ideelt med sirkeltrening. Å gå fra én øvelse til en annen, med hvile mellom dem.

Dessuten er kondisjonstrening og kosthold viktig for å få fine magemuskler. Vi anbefaler at du introduserer intervalltrening i din treningsrutine, ettersom dette vil sette fart på metabolismen og forbrenne fett. Når det gjelder mat, unngå usunn mat og oppretthold et sunt kosthold. Kosttilskudd kan også hjelpe deg med å forbrenne fett, og hjelpe deg med å nå dine mål.

Kondisjon- og utholdenhetstrening for å få six-pack

Nå vil vi foreslå øvelser for kondisjon- og utholdenhetstrening, for å hjelpe deg med å få den six-packen som du drømmer om. Ikke glem at som med alle andre treningsøkter, trenger du å gi 100 prosent i alle øvelsene! 

1. Burpees

Den første øvelsen som vi foreslår, er burpees. For å gjøre disse, må du stå med føttene separert med en hoftebreddes avstand. Fortsett deretter med å bøye knærne, svinge armene bakover og hoppe så høyt du kan.

Kondisjon- og utholdenhetstrening for å få six-pack.

Land deretter forsiktig og bøy knærne. Plasser hendene dine på bakken foran deg og hopp med beina bakover for å fullføre i en plankeposisjon. Senk ned brystet for å ta en armheving, hopp med begge føttene og stå oppreist. Fortsett med å gjøre så mange repetisjoner som mulig i 30 sekunder.

2. Knærne mot brystet

Deretter burde du vite at du kan trene magemusklene med en pullup-stang. For å starte denne øvelsen, burde du holde rundt stangen med hendene, og plassere dem litt videre enn en skulderbreddes avstand. Ikke glem å la beina henge mot bakken.

Senere bøyer du knærne og løfter dem mot brystet ditt. Slipp beina ned for å fullføre repetisjonen, og prøv å gjøre minst 15 til sammen. Følgende råd kan hjelpe deg med balansen: Hold kroppen så stille som mulig når du utfører bevegelsen med å løfte og senke beina. Når du har mestret denne øvelsen, kan du gå videre til vanskeligere metoder.

«Det er ikke viljen til å vinne som betyr noe, det har alle. Det er viljen til å forberede seg på å vinne som betyr noe.»
-Paul Bryant-

3. Planken

Den tredje øvelsen er planken. Denne er ansett som en av de obligatoriske bevegelsene for å utvikle sterke magemuskler. Faktisk finnes det mange forskjellige variasjoner som er gode for å trene kroppen på en funksjonell måte, og hjelper med stabilitet og forbedrer holdningen. Planken er en måte å få six-pack på med kondisjon- og utholdenhetstrening, og de innebærer mye mer enn å bare hvile på albuene og tærne.

Kondisjon- og utholdenhetstrening for å få six-pack.

For å posisjonere deg riktig, må du bevege hoftene mot gulvet og presse rumpeballene opp, mens du hviler på forarmene på gulvet. Hold ryggraden i en strak linke fra topp til tå, stram magemusklene og hold denne posisjonen i 30-60 sekunder. Dersom du føler spenning og ubehag i armene og korsryggen, i stedet for magen og rumpa, er dette et tegn på at du ikke har riktig posisjon.

4. Intervaller på tredemøllen

Til slutt er det tid for å gå på tredemøllen og forbrenne kalorier med intervalltrening. Dette betyr at du må begynne å løpe og øke farten frem til du når springfart. Når du har kommet dit, holder du på denne rytmen i 30 sekunder.

Kondisjon- og utholdenhetstrening for å få six-pack.

Når det har gått 30 sekunder, er det på tide å redusere intensiteten gradvis frem til du fullfører ved å gå i 40 sekunder for å komme deg. Dette er én intervall. Vi anbefaler at du gjør til sammen 5 intervaller for å kunne få maksimalt med fordeler. Som du kan tenke deg, vil du svette og miste de ekstra kiloene som omringer magemusklene dine.

Husk til slutt at en kombinasjon av kondisjon- og utholdenhetstrening kun er en treningsøkt som vil hjelpe deg med å komme i form og styrke magemusklene. Ikke glem at mat er minst like viktig. Vi er overbevist om at du vil kunne nå målene dine!